Kako voditi računovodstvo za s.p.

Ste lastnik malega podjetja, ki se sprašuje o podrobnostih vodenja ustreznih računov? Niste edini – upravljanje financ je lahko zelo težavno in zastrašujoče. Vendar to ni nujno!  …, vendar je ključno razumeti, kako delujejo skupaj. V tem prispevku bomo opisali osnove poenostavljenega in organiziranega vodenja računovodstva za vaše malo podjetje, da boste lahko samozavestno sprejemali dobro premišljene finančne odločitve! Pregledali bomo osnovne informacije o delovnem procesu, bistvene naloge računovodstva in njihove praktične posledice za vaše podjetje – od vpisov v dnevnik do zaključevanja knjig -, da se boste lahko računovodstva lotili kot izkušeni podjetnik. Preberite si nasvete, kako voditi brezhibno finančno evidenco, ne da bi ure in ure porabili za preštevanje številk!

Določite proračun za vsak mesec in se ga držite

Spremljanje financ je lahko izziv, vendar je pomemben korak k finančnemu zdravju. Eden od predlogov za lažje upravljanje denarja je, da si sestavite mesečni proračun in se ga držite. Proračun vam omogoča, da se zavedate, kje in kako porabljate svoj denar. To vam bo zagotovilo mirno vest in nadzor nad tem, kako najbolj učinkovito razporediti svoja sredstva. Ne glede na to, ali upoštevate pravilo 50-30-20 ali ustvarite kategorije za prilagodljive in stalne izdatke, ima lahko oblikovanje proračuna različne koristi, od pomoči pri določanju prioritet potreb, želja in varčevalnih ciljev do izboljšanja bonitetne ocene. Zato ne odlašajte in začnite z oblikovanjem proračuna še danes!

Spremljajte svoje izdatke – ustvarite preglednico ali uporabite programsko opremo, kot je Mint, ki vam omogoča enostavno razvrščanje in spremljanje izdatkov

Upravljanje financ je lahko zelo zahtevno in zamudno, zato je pomembno, da spremljate svoje izdatke. To lahko storite tako, da ustvarite preglednico ali uporabite programsko opremo, kot je Mint. Z uporabo preglednic ali programske opreme za načrtovanje proračuna lahko pregledujete in spremljate svoje izdatke ter jih po potrebi prilagodite. Poleg tega preglednice in programska oprema za načrtovanje proračuna omogočajo zelo enostavno razvrščanje izdatkov, tako da zlahka vidite, kam gre vaš denar, kar vam dolgoročno omogoča sprejemanje pametnejših odločitev glede denarja!

Vsak mesec del prihodkov namenite za varčevanje, da boste imeli na voljo sredstva, ko se pojavijo nepričakovani stroški

Ko gre za nujne zdravstvene stroške, popravilo avtomobila in druge nepričakovane stroške, ki jih prinaša življenje, lahko prihranki pomenijo razliko med pripravljenostjo in večtedenskim ali večmesečnim trudom, da bi prišli do denarja. Če vsak mesec namenite del svojih prihodkov, si lahko zagotovite, da boste imeli nadzor nad temi morebitnimi nujnimi finančnimi situacijami, namesto da bi te nadzirale vas. Ta preventivni ukrep je pomemben del oblikovanja dobrega finančnega načrta, ki zagotavlja varnost pred nepričakovanimi stroški in duševni mir. Danes si vzemite čas in ocenite, koliko lahko vsak mesec odložite, da boste pripravljeni na nepričakovane dogodke.

Ustvarite sklad za nujne primere, da boste v primeru katastrofalnega dogodka finančno pripravljeni

Sklad za nujne primere zagotavlja finančno stabilnost sredi življenjskih negotovosti. Nepričakovani življenjski dogodki, od počene pnevmatike do naravne nesreče, lahko zlahka ogrozijo vaš proračun. Če imate sklad za nujne primere, imate na voljo finančno blazino, na katero se lahko oprete v stiski, namesto da bi se zanašali na prevelik dolg na kreditnih karticah ali draga posojila. Vredno se je potruditi, da načrtujete vnaprej in določite, koliko denarja morate prihraniti glede na možne scenarije. Pri pripravi načrta za sklad za nujne primere je pomembno, da ste realni in iskreni glede svojega trenutnega finančnega položaja, da se lahko začnete pripravljati na mirno življenje v težavnih časih.

Izkoristite davčne olajšave – preverite, katere olajšave so na voljo, na primer če domačo pisarno uporabljate kot vrtec

Veliko posameznikov in podjetij se ne zaveda morebitnih davčnih olajšav, ki jih lahko uveljavljajo, zato zamudijo priložnosti za prihranek. Pogosto se ti prihranki hitro povečajo in lahko bistveno spremenijo finančne načrte. Eden takih primerov je izkoriščanje davčnih olajšav, če ste svojo domačo pisarno uporabljali kot vrtec; z inovacijami na področju tehnologije in avtomatizacije doma je vse pogostejše, da podjetja poslujejo na daljavo. Ne glede na to, ali ste posameznik ali vodite podjetje od doma, preverite, do katerih davčnih olajšav ste morda upravičeni, in jih v celoti izkoristite.

Najprej odplačajte dolgove z visokimi obrestmi, šele nato se osredotočite na druge dolgove

Odplačevanje dolgov z visokimi obrestmi je ena najboljših finančnih odločitev, ki jih lahko sprejmete. Čeprav bo odplačevanje drugih dolgov morda trajalo dlje časa, bi morala biti prednostna naloga odplačevanje dolgov z najvišjo obrestno mero. Ne le, da boste sčasoma prihranili denar pri plačilu obresti, ampak lahko tudi hitro sprostite več denarja v svojem proračunu. Če boste naredili tako pomemben korak v smeri svoje finančne prihodnosti, boste lahko bolje obvladovali druga področja dolga in si ustvarili pomemben prostor v proračunu.

Ti koraki pri oblikovanju trdnega finančnega načrta se lahko dolgoročno resnično obrestujejo. Z oblikovanjem proračuna, spremljanjem izdatkov, varčevanjem za nujne primere v prihodnosti in uveljavljanjem ustreznih davčnih olajšav boste zagotovili, da boste ostali na vrhu svojih financ in imeli mir pri napredovanju. Načrtovanje je pomembno tudi pri delovnem procesu – z določitvijo časovnih okvirov in razdelitvijo nalog na obvladljive dele z avtomatiziranimi sistemi je mogoče opraviti več dela z večjo učinkovitostjo. Doseganje finančne svobode ni nujno težko – če zdaj prevzamete nadzor nad svojim denarjem, lahko kasneje prihranite čas in energijo, da se boste lahko osredotočili na druge cilje!