Računovodstvo v gradbeništvu je zaradi narave dela, oblikovanja cen na projekt, nihanja obratovalnih stroškov bolj zapleteno kot za večino podjetij. Gradbena podjetja morajo biti sposobna slediti in poročati o stroških, dajati ponudbe za projekte, upravljati plačilne liste in vrsto drugih računovodskih nalog. 

Spodaj so navedeni ključni načini, po katerih se gradbeno računovodstvo razlikuje od drugih vrst računovodstva.

Projektno delo

Izvajalci delajo od projekta do projekta in običajno vodijo več projektov hkrati. Projektov ni treba plačati takoj, ko je projekt končan: morda je potrebno vplačilo vnaprej, projekt je mogoče plačati v celoti ali pa lahko traja mesece, preden se poravna končni račun.

Iz teh razlogov bodo gradbena podjetja morda morala za vsak projekt ustvariti ločene izkaze poslovnega izida.

Prodaja

Redna podjetja običajno ponujajo 1-5 različnih vrst izdelkov ali storitev, medtem ko gradbena podjetja ponujajo široko paleto storitev. To lahko vključuje servisna dela, oblikovalske storitve, svetovanje, inženiring, nabavo materialov in drugo.

To lahko oteži sledenje stroškov in učinkovit izračun dobička, ustvarjenega iz posamezne kategorije storitev, saj s pomočjo računovodskega programa tega ni mogoče vkalkulkulirati. 

Nihajoči režijski stroški

Gradbena podjetja se srečujejo tudi z nihanjem režijskih stroškov. Upoštevajte stroške zavarovanja, potnih stroškov, nadomestila za delavce, materiala, podizvajalcev, opreme in še več. To boste morali vključiti v svoje gradbeno računovodstvo. Sploh v času epidemije je prišlo do velikih nihanj v ceni gradbenega materiala. Kot piše stran Stireks.si, naj bi do največjih nihanj prišlo pri cenah stiropora, ki nekaj mesecev sploh ni bil dobavljiv. 

Cena prodanih proizvodov

Večina podjetij preprosto beleži stroške prodanih izdelkov, gradbena podjetja pa so precej drugačna. Vsako delo ima neposredne in posredne stroške, ki lahko spadajo v široko paleto kategorij. Nujno je, da imajo izvajalci učinkovit način za spremljanje prihodkov in odhodkov ter za usklajevanje vsake transakcije. 

Dolgoročne pogodbe

Vaše podjetje lahko upravlja kratkoročne in dolgoročne pogodbe, pogosto z različnimi datumi konca. To pomeni, da morda ne boste plačani vsak mesec ob istem času. Če želite biti na tekočem z denarnim tokom in obdržati svoje knjige, potrebujete prilagodljiv, a organiziran računovodski sistem.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Spletna stran je naprodajStopite v stik in povprašajte za ceno

Spletna stran e-racunovodstvo.si je naprodaj. Dosega dobre uvrstitve v Google iskalniku. Pri nakupu je potreba prilagoditev  vsebine kupcu. Stopite v stik in povprašajte za ceno.